"Amikor a szentírások a szent név dicsőségéről szólnak, akkor nem túloznak, mivel nem az anyagi hangra utalnak, hanem a lelki hangvibrációra, amely az anyagi hangon keresztül nyilvánul meg, amikor egy képesített személy énekel. A sastra nem a különféle betűkből és szótagokból képzett anyagi hangra utal. A szent név szótagjainak egyszerű ismételgetése nem a valódi szent név.
A következő néhány sloka elolvasása, a meditálás ezeken és a megtanulásuk növeli Krsna szent neve iránti megbecsülésünket és ragaszkodásunkat."
A név minden bűnt elpusztít
A Kali-yuga kezdetén Narada Muni ellátogatott az Úr Brahmához és megkérdezte, hogy hogyan lesznek ebben a korban felszabadítva a leesettek.
Az Úr Brahma így válaszolt:
hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
hare rama hare rama rama rama hare hare.
iti sodasakam namnam, kali kalmasa nasanam
natah parataropayah, sarva vedesu drsyate
A Hare Krsna maha mantra tizenhat neve - Hare Krsna Hare Krsna Krsna Krsna Hare Hare Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare - a Kali-yuga minden bűnét és kedvezőtlenségét elpusztítja. Ez a védák végkövetkeztetése. A maha mantra tizenhat neve - a jivatma anyagi befedettségének elpusztítója - tizenhat összetevőből áll; az öt tudásszerző, az öt cselekvő érzék, az öt életlevegő és a finomfizikai test. Amikor az élőlény durva- és finomfizikai teste megsemmisül a Hare Krsna maha mantra éneklése által, akkor a Legfelsőbb Úr Krsna meg fog jelenni az élőlény előtt, mint ahogyan a napsugarak is megjelennek, amikor a felhő elszáll.
(Kali-santarana Upanisad 2-7)
Mahanidhi Maharaja: Art of Chanting Hare Krishna, 18. oldal