Első sértés: a bhakták gyalázása
A vaisnava-aparadha okai
"A vaisnava-aparadha-oknak van néhány oka, mint például a bhaktát anyagi mércével történő megítélése, az irígység és a hibák keresése bennük, de a legfontosabb ok az asat-sanga, a másokkal való nemkívánt társulás, mivel a materialisták hatására elveszítjük a bhaktit. Az asat-sanga a következő két osztályra bontható:
1, Nőkkel való társulás, mely ellentétes a védikus hagyománnyal. Ez azt jelenti, hogy valaki olyan nővel tart fenn kapcsolatot, aki nem a felesége, csak azért, hogy kielégítse az érzékeit. Ugyanez az elv természetesen alkalmazható nőkre is, akik férfiakkal társulnak érzékkielégítő mentalitással. Egy másik nemkíván szokás az, ha valaki a házastársával olyan kapcsolatot tart fenn, melyez az erős érzéki vágyak határoznak meg.
2, Négyféle abhaktával való társulás:
a, mayavadik, akik abban hisznek, hogy az Úr és az élőlények átmenetiek, az Úr transzcendentális múrtija anyagi, és akik szerint végső soronminden egy.
b, képmutatók, akik csak tettetik. hog bhaktát, mindezt pusztán a megélhetésükért,
c, olyanok, akik csak érzéki élvezetre vágynak, irígy, vitatkozó természetűek,
d, ateisták, akik az Úr egyetlen formájában sem hisznek.
De mi a helyzet azokkal a bhaktákkal, akik nem a templomban élnek?
Ők nem szinte kizárólag abhaktát társaságában vannak?
Az írások gyakorlatiasak, nem fanatikusak, vagyis a társulás három módjáról beszélnek:
1, társulást adni,
2, társulást elfogadni, és
3, fenntartani a társadalmi kapcsolatokat.
Ha valaki olyan helyzetbe kerül, hogy nem tud társulást adni, vagyis nem tud Krsna-tudatos témákról bezsélni, akkor kívülről a társadalmi szokások szerint viselkedjen, de belül őrízze meg lelki látásmódját."
Sacinandana Swami: The Nectarean Ocean of the Holy Name, 67-68. oldal