|| Címkék

16 kör (646) 4 szabály (422) Aindra prabhu (29) Ajamila (61) alázatosság (291) Amrta Vani tl (78) anartha (51) anartha nivritti (35) aparadha (42) Art of Sadhana (80) avatás (115) Az odaadás nektárja (130) Begging for the Nectar of the Holy Name (295) Bhagavad-gita (228) Bhaktivinoda Thakura (105) Bhakti Promode Puri Goswami Maharaja (86) Bhakti Vikasa Swami (104) boldogság (213) büszkeség (29) Candramauli Maharaja (367) Dhanurdhara Maharaja (519) elkülönülés (26) elmekontroll (282) eltökéltség (30) emlékezés (146) éneklés (5451) erő (100) erőfeszítés (30) érzés (43) fanthespark.com (146) FB (330) fejlődés (102) figyelem (296) figyelmetlenség (120) Giriraj Swami (94) GopalJiu (35) Gopal Guru Gosvami (26) Gour Govinda Maharaja (233) gyakorlati tanács (6935) Haladhara Swami (72) halál (83) hallás (689) Hanumatpresaka Swami (101) Hari-nama-cintamani (30) Haridasa Thakura (49) Hari Kirtana dasa (60) háttér-japa (25) hetedik sértés (31) hit (181) idézetek a sastraból (103) ima (235) istenszeretet (143) íz (149) japa elvek (46) japa gondolatok (31) Japa Meditations (219) Japa Mini-kurzus (30) japa technika (29) jóga (27) Kadamba Kanana Maharaja (124) kapcsolat (248) kegy (259) KK Bindu (72) leesés (26) lelkesedés (71) lemondás (47) Madhavananda prabhu (25) Mahanidhi maharaja (162) Mahatma prabhu (155) meditáció (79) meghódolás (68) menedék (51) minőség (35) monday morning greetings (144) Nam-bhajan (45) namabhasa (149) nama aparadha (411) Nama Rahasya (30) Narada Muni (26) Narayana Maharaja (76) Niranjana Maharaja (226) odaadás (59) odaadó szolgálat (27) olvasás (128) om (36) őszinteség (143) Patramrta (72) Prahlada Maharaja (28) prédikálás (386) prema (82) Radhanath Maharaja (51) ragaszkodás (46) Rama (35) rasa (30) Sacinandana Swami (561) sadhana (39) sankirtana (29) Saranagati Newsletter (243) Satsvarupa dasa Goswami (364) SB I (368) SB II (104) SB III (193) SB IV (123) SB IX (47) SB V (99) SB VI (347) SB VII (365) SB VIII (57) SB X (95) SB XII (40) sértés nélkül (88) siker (64) Siksastaka (248) Sridhara Swami (40) Srila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura (241) Srila Bhaktivinoda Thakura (58) Srila Haridasa Thakura (46) Srila Jiva Gosvami (25) Srila Krsnadasa Kaviraja Gosvami (125) Srila Prabhupada (4486) Srila Prabhupada beszélgetés (33) Srila Prabhupada lecke (1475) Srila Prabhupada levél (908) Srila Prabhupada Tributes (26) Srila Rupa Gosvami (79) Srila Vyasadeva (37) Srimad-Bhagavatam (498) Srimad Bhagavatam (1566) Sri Caitanya-Caritamrta (923) Sri Caitanya Mahaprabhu (748) Sri Hari-Nama Maha-mantra (73) Suddha-Nama Bhajana (158) suddha nama (117) szenvedés (40) szeretet (123) szilárdság (42) szolgálat (321) Tattva Vicara Publications (64) tisztaság (96) tisztelet (40) tisztulás (332) tökéletesség (95) tolerancia (55) tudás (32) türelem (86) vágy (82) Vaisesika prabhu (212) Vraja Bihari prabhu (274) Watering the Seed (77) yogaformodernage.com (233) Címkefelhő


cc_logo.jpg

A  J a p a b l o g  postjai a
Creative Commons
Nevezd meg!
Ne add el!
Ne változtasd!
4.0 International Licenc
feltételeinek megfelelően szabadon felhasználhatók.

J a p a b l o g

"Ez a mantrázás az egyetlen módja a teljes Krsna-tudat elérésének." *

A szent név elleni negyedik sértés 2.

 

sacinandana_swami_sing.jpg

 

Negyedik sértés: a védikus írások gyalázása.

 

"A védikus filozófia tartalma a következő kilenc pontban összefoglalható:

1) Csak egyetlen Legfelsőbb Úr létezik.

2) Az Úr mindenható, minden energiával rendelkezik.

3) Krsna akhila-rasamrta-murti, minden rasa (íz) forrása. Örökké szent lakhelyén él, és minden élőlényt örömmel áld meg.

4) A jivák (élőlények) az Úr örök szerves részei. Számuk végtelen, végtelenül sokan vannak, de teljesen tudatosak.

5) Habár minden jiva örök, néhányuk - az illuzórikus élvezetekhez való vonzódás által - az átmeneti anyagi univerzumokba vannak kötve.

6) Más jivák örökké felszabadultak, ők Krsnát imádják és Vele élnek a lelki világban, megtapasztalva a premát, a tiszta istenszeretetet.

7) Krsna az Ő összes energiájával - anyagi energia, az élőlények és a lelki energia - együtt létezik. Transzcendentális formájával, nevével, tulajdonságaival és liláival együtt létezik, és egyszerre egy mindennel és különböző azoktól (acintya-bhedabheda-tattva). Ez Krsna korlátlan hatalma miatt lehetséges.
Az élőlény, aki megérti az acintya-bhedabheda-tattva elvét, önmagát mint Krsna örök szolgája ismeri fel, és tudja, hogy olyan, mint az eredeti nap, Krsna egy szikrája, egyszerre azonos Vele, a minőségében, és különbözik is Tőle, a méretében.

8) A védák bemutatják az odaadó szolgálat kilenc elemű folyamatát, amely a vaidhi-bhaktira (szabályozott odaadó szolgálat) és a raganuga-bhaktira (spontán odaadó szolgálat) osztható. A lenti táblázatban látható ez a kilenc folyamat és a bhakták, akik ezeket tökéletesen mutatták be.

sravanam hallás Pariksit Maharaja
kirtanam éneklés Sukadeva Gosvami
smaranam emlékezés Prahlada Maharaja
pada-sevanam az Úr lótsuzlábának szolgálata Laksmi Devi
arcanam múrti-imádat Prthu Maharaja
vandanam imák felajánlása Akrura
dasyam az Úr szolgájává válás Hanuman
sakhyam az Úr barátjává válás Arjuna
atma-nivedanam tökéletes meghódolás az Úrnak Bali Maharaja

 

A fenti kilenc folyamatból az első hét a vaidhi-bhaktihoz tartozik, amely megalapozza a sambandha-jnanat. A két utolsó, a sakhyam és az atma-nivedanam a raganuga-bhaktin belül kerül bemutatásra, és az abhidheyát és a prayojanát jelzik.

A legfontosabb folyamat az odadó szolgálatban a Hare Krsna éneklése.

9) A végső cél, és a jiva eredeti helyzete az, hogy a bhaktiban, vagy a premában, a tiszta Istenszeretet állapotában van. Tiszta odaadó szolgálatot végezve az élőlény vonzani Sri Krsna kegyét, s így éri el a krsna-prema szintjét. A tiszta odaadó szolgálat jellemzője a bhaktának az a mohósága, hogy állandóan szolgálja Krsnát, Neki kedvező módon. Semmi másból nem nyerve elégedettséget folyamatosan azon igyekszik, hogy ezt a szerető odaadást növelje. A tiszta odaadó szolgálat mentes a gyümölcsöző tettekre és az empírikus tudásra való vágytól. A védák azt ajánlják, hogy az odaadó szolgálatot a szent névnél teljesen menedéket véve végezzük.

Ez a kilenc összetevő mind a védákon alapul, amelyeket minden igaz tudás forrásának tekintünk.

Miért sértés gyalázni a védákat?

Felmerülhet a kérdés, hogy ez a sértés hogyan kapcsolódik a szent név énekléséhez?
A válasz az, hogy a védák az Úr szent neveinek éneklését az Istenség Legfelsőbb Személyisége elérésének eszközeként hangsúlyozzák. A lelki égben még a legnagyobb személyiségek is állandóan éneklik a szent nevet. Amióta a védák úgy tekintenek a szent név éneklésére, mint a legfontosabb folyamatra, hatalmas sértés kritizálni a védákat, hiszen ezzel a szent név is kritizálva lesz."

Sacinandana Swami: Nectarean Ocean of the Holy Name, 80-82. oldal

 

Címkék: nama aparadha negyedik sértés Sacinandana Swami

2012.07.30. Japázz mindig!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://japa.blog.hu/api/trackback/id/tr674683917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása