Hetedik sértés: Az Úr szent nevét materialista módon magyarázni
"Ahhoz, hogy jobban megértsük ezt az igen komoly sértést, fontos a bűn fogalmát elemezni.
A védák szerint minden bűnnek három szintje van:
1. tudatlanság,
2. a vágy elkövetni a bűnt, és
3. maga a bűnös cselekedet.
Egy bhaktának nagyon fontos a bűn és a tudatlanság okának megszüntetése a lelki úton való további fejlődés érdekében. Ehhez fontos lelki tudást szerezni.
Amíg egy bhakta a bűnös és a tiszta élet közötti szinten helyezkedik el, addig bizonyos kapcsolatot tart fenn a korábban elkövetett bűneivel. A lelki ösvényen néhány kezdő élénken emlékezik korábbi bűnös életére, mivel még a szürke zónában van, vagyis még nem teljesen eltökélt arra, hogy elfogadjon mindent, ami a lelki fejlődésének kedvez. A tettei lehet, hogy lelkiek, de az elméje még mindig ragaszkodik a korábbi bűnökhöz, így megtörténhet, hogy visszaesik. Amíg nem követ el újabb bűnöket ezen a középső szinten, a korábbi bűneinek hatásai hamarosan eltűnnek, és minél jobban elmerül a szent név éneklésében, ezek nyoma is annál inkább tökéletesen megsemmisülnek.
Fontos megkülönböztetni a szándékos és a véletlen bűnt.
Ha egy bhakta ok nélkül követ el bűnt (ez az úgynevezett véletlen leesés), ez a bűn csak átmeneti és a szent név ereje által ki fog tisztulni. De ha valaki szándékosan követ el egy bűnt, azt gondolva, hogy a rossz visszahatást majd a szent név ereje hatástalanítja, akkor őt nem lehet komoly bhaktának tekinteni. Ő egy csaló, és majd szembesülnie kell a sértései keserű eredményével, melyek a félelem, a panaszkodás és akár végül a lelki halál."
Sacinandana Swami: The Nectarean Ocean of the Holy Name, 88-89. oldal