|| Címkék

16 kör (658) 4 szabály (430) Aindra prabhu (29) Ajamila (76) alázatosság (326) Amrta Vani tl (103) anartha (51) anartha nivritti (36) aparadha (43) Art of Sadhana (111) avatás (128) Az odaadás nektárja (131) Begging for the Nectar of the Holy Name (295) béketűrés (33) Bhagavad-gita (233) Bhaktivinoda Thakura (105) Bhakti Promode Puri Goswami Maharaja (118) Bhakti Vikasa Swami (112) boldogság (222) büszkeség (38) Candramauli Maharaja (370) Dhanurdhara Maharaja (550) elkülönülés (27) elmekontroll (297) eltökéltség (32) emlékezés (162) éneklés (5833) erő (103) erőfeszítés (35) érzés (43) fanthespark.com (146) FB (331) fejlődés (109) figyelem (315) figyelmetlenség (127) Giriraj Swami (94) GopalJiu (35) Gopal Guru Gosvami (26) Gour Govinda Maharaja (248) gyakorlati tanács (7291) Haladhara Swami (84) halál (90) hallás (734) Hanumatpresaka Swami (103) Hari-nama-cintamani (30) Haridasa Thakura (49) Hari Kirtana dasa (60) háttér-japa (25) hetedik sértés (31) hit (189) idézetek a sastraból (103) ima (266) istenszeretet (181) íz (156) japa elvek (46) japa gondolatok (31) Japa Meditations (219) Japa Mini-kurzus (30) japa technika (29) jóga (28) Kadamba Kanana Maharaja (124) kapcsolat (264) kegy (301) KK Bindu (92) leesés (27) lelkesedés (73) lemondás (51) Madhavananda prabhu (25) Mahanidhi maharaja (162) Mahatma prabhu (155) meditáció (88) meghódolás (76) menedék (57) minőség (36) monday morning greetings (171) Nam-bhajan (45) namabhasa (174) nama aparadha (430) Nama Rahasya (30) Narada Muni (29) Narayana Maharaja (103) Niranjana Maharaja (226) odaadás (60) odaadó szolgálat (33) olvasás (132) om (37) őszinteség (154) Padma Purana (28) Patramrta (72) Prahlada Maharaja (29) prédikálás (445) prema (95) Radhanath Maharaja (51) ragaszkodás (49) Rama (44) rasa (33) Sacinandana Swami (590) sadhana (41) sankirtana (58) Saranagati Newsletter (243) Satsvarupa dasa Goswami (366) SB I (368) SB II (104) SB III (194) SB IV (124) SB IX (47) SB V (99) SB VI (361) SB VII (366) SB VIII (57) SB X (97) SB XII (40) sértés nélkül (98) siker (66) Siksastaka (275) Sridhara Swami (40) Srila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura (258) Srila Bhaktivinoda Thakura (87) Srila Haridasa Thakura (89) Srila Jiva Gosvami (27) Srila Krsnadasa Kaviraja Gosvami (253) Srila Prabhupada (4735) Srila Prabhupada beszélgetés (33) Srila Prabhupada lecke (1475) Srila Prabhupada levél (908) Srila Prabhupada Tributes (34) Srila Rupa Gosvami (94) Srila Sanatana Gosvami (40) Srila Vyasadeva (42) Srimad-Bhagavatam (535) Srimad Bhagavatam (1558) Sri Caitanya-Caritamrta (1130) Sri Caitanya Mahaprabhu (849) Sri Hari-Nama Maha-mantra (100) Suddha-Nama Bhajana (158) suddha nama (127) szenvedés (44) szeretet (134) szilárdság (43) szolgálat (364) Tattva Vicara Publications (64) tisztaság (97) tisztelet (46) tisztulás (405) tökéletesség (103) tolerancia (60) tudás (34) tudatlanság (27) türelem (92) vágy (88) Vaisesika prabhu (212) vezeklés (26) Vraja Bihari prabhu (309) Watering the Seed (77) yogaformodernage.com (257) Címkefelhő


cc_logo.jpg

A  J a p a b l o g  postjai a
Creative Commons
Nevezd meg!
Ne add el!
Ne változtasd!
4.0 International Licenc
feltételeinek megfelelően szabadon felhasználhatók.

J a p a b l o g

"Ez a mantrázás az egyetlen módja a teljes Krsna-tudat elérésének." *

Yogi japa 3.

 

dhanurdhara_maharaja_01.jpg

 

Egy régi iskolai barátom, aki most buddhista, küldött egy rövid üzenetet arra a bejegyzésre válaszul, amelyben a következőt írtam: "koncentrálj a szent névre, állítsd meg az elmét és fedezd fel a lelket."

Így szólt az üzenete: "Nagyon jó. Még egy buddhista is egyetért! (Ez jó?)"

Igen. Ahogyan egy korábbi bejegyzésben elmagyaráztam, a jóga nem egy bizonyos filozófia, hanem egy elme technika, amely minden lelki gyakorlatban alkalmazható, habár a jóga általában a sankhya filozófiához* kapcsolódik.
Például Krsna a Bhagavad-gitában így szól: "Amikor az elme kontrollált, a Felsőlélek elérhető", vagyis itt a jóga isten megvalósítását jelenti. Nem meglepő, különösen a buddhizmusban, hogy ugyanazok a technikák - amelyekről beszéltem - állnak a gyakorlatok középpontjában, jóllehet a buddhizmus és a sankhya célja technikailag eltérő.**

Amikor ma reggel meditáltam, ráébredtem, hogy bár egy Vaisnava is alkalmazza az elme összpontosítását és korlátozását (a jógát) a lélek megvalósításának segítségeként, az ő meditációja mégis több ennél.

Egy Vaisnavának tudatosan érzelmek után kell kutatnia a szívben. Ilyen odaadás nélkül a japázás mechanikussá válik, habár természetesen a japának a jógával (állandó gyakorlás és elkülönülés) kell kezdődnie.

Senki sem maradhat elégedett csak yogi japázóként anélkül, hogy valamilyen szívből jövő érzést ne táplálna a koncentrációja tárgyával szemben.



* - Hat népszerű filozófia létezik Indiában: a vedanta, a mimamsa, a vaisesika, a nyaya, a yoga és a sankhya. Szintén népszerű a filozófiából és a gyakorlatból párokat képezni. A sankhya, mint filozófia össze van kötve a jógával, mint gyakorlattal, ahogyan a vaisesika a nyayával, és a vedanta a mimamsával.
** - A buddhizmus - nem úgy, mint a sankhya - azt tanítja, hogy a tudat (a lélek) nem a tudat tárgyától különálló entitás. Más szóval, habár a buddhizmus ugyancsak használ a jóga technikákat, a célja nem a lélek megvalósítása.

 

Dhanurdhara Maharaja: Japa Thoughts: Yogic Chanting III.

 

 

Címkék: gyakorlati tanács japa gondolatok Dhanurdhara Maharaja

2012.10.14. kađ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://japa.blog.hu/api/trackback/id/tr944846564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása