A Rama és a Krsna Nevek szótani eredetét a sastrából magyarázta el. Idézett a Padma-Puranából, ahol Rama-sata-nama-stotra, az Úr Rama ezer Nevét említik,
ramante yogino 'nante
satyanande cid-atmani
iti rama-padenasau
param brahmabhidhiyate
"A Legfelsőbb Abszolút Igazságot Ramanak hívják, mert a transzcendentalisták a lelki létezés határtalan valódi öröméből merítenek élvezetet. (Sata-nama-stotra 8)
E Nevek "satyananda, olyanok, mint a sac-cid-ananda forma. A jógik mindig örömet merítenek a sac-cid-ananda vigraha határtalan Neveiből. Iti rama-padenasau param brahmabhishiyate. A ramana parambrahmanra utal, és a Rama azt is jelenti, hogy ramana. Ramana azt jelenti, "aki élvez", ezért az, aki örömöt kap, az Rama. A Rama-nama név szintén parambrahmára utal."
Majd idézett a Mahabharatából (Udyoga-parva 71.4.), ahol azt mondják
krsir bhu-vacakah sabdo
nas ca nivrti-vacakah
tayor aikyam param brahma
krsna ity abhidhiyate
Így magyarázta el a Krsna-namát. A dhatu (szótő) a "krs", ami a "na" pratyával (szuffikszummal) együtt "Krsna" lesz. A "krs" azt jelenti, hogy "vonzódás" és a "na" pedig örömöt, paramanandát, legfelsőbb anandát jelent. Tehát a "Krsna" a mindent vonzó és minden öröm kombinációja, és ez is parambrahma.
Így a Rama-nama, Rama Neve parabrahmára utal, és a Krsna Név is, ezért nincs különbség a Rama-nama és a Krsna-nama között, mivel mindkettő parambrahma.
Sri Srimad Gour Govinda Swami Maharaja Rama Navami lecke.
1994. április 20., Bhubaneswar