Ötödik sértés: a szent név dicsőségét túlzásnak tekinteni
"A világias kritikával élve a Hare Krsna mantrát anyagi, kitalált hangnak gondolhatjuk.
De az Úr Caitanya a következőket mondta:
namnam akari bahudha bija-sarva-saktis
tatrarpita niyamita smarane na kalah
etadrsi tava kripa bhagavan mamapi
durdaivam idrsam ihajani nanuraga
Óh, Uram! Csak a Te szent neved hoz áldást az élőlényekre, ezért millió és millió neved van, mint Krsna és Govinda. Ezeket a neveket átitattad összes transzcendentális energiáddal. Éneklésüknek nincsenek nehéz vagy szigorú szabályai. Óh, Uram, kegyesen lehetővé teszed számunkra, hogy szent neveid éneklésével könnyen megközelíthessünk Téged, de én olyan szerencsétlen vagyok, hogy nem vonzódom hozzájuk.
Ez az Úr Caitanya kijelentése: a név valóban minden hatalommal rendelkezik. Krsna Önmagával ruházta fel a Hare Krsnát, ez nem csak valami kitaláció. Annak a dicsőséges leírása, hogy hogyan tisztítja meg a Hare Krsna a szívet - ceto-darpana-marjanam bhava-maha-davagni-nirvapanam - a sok-sok élet során rárakódott portól, hogyan oltja ki az anyagi élet tüzét és hogyan adja azt az a nektári ízt, amire mindig vágytunk, ezek a kijelentések nem csak valami képzelődés. Tehát hittel a szent név dicsőségében kell énekelnünk.
Csak a Hare Krsna éneklése által mehetünk vissza Istenhez. Lehet, hogy a folyamat elején nincs megértés, de hinni kell és tanulni a sastrából - nem pedig a saját elménk mesterkedéseiből - arról, hogy hogyan is működik a szent név tudománya."
Satsvarupa Das Goswami: Japa reform notebook, 59-60. oldal