Minden bizonnyal acélból van az a szív, amely nem változik meg annak ellenére, hogy valaki nagy figyelemmel énekli az Úr szent nevét, s közben eksztázis önti el, szemét elborítják a könnyek, s testét borzongás járja át.
(Srimad Bhagavatam 2. ének, 3. fejezet, 24. vers)
Ez a vers kihangsúlyozza, hogy koncentrálva kell japázni.
A Rudra-yamala-tantrában olvashatjuk a következőket:
"A yogi kizárólag a legtökéletesebb koncentrációban éri el a yogát."
Más szóval a bhakti-yogi (egy Krsna-bhakta) csak úgy éri el a yogát (alapozza meg a kapcsolatát vagy viszonyát a Legfelsőbb Úrral), ha teljes mértékben Krsna örök szolgálatára összpontosít.
A koncentráció a szanszkritban dharanaként ismert, ami a hatodik lépés a yoga-létrán; yama, niyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dhyana, samadhi.
Technikailag a dharana kifejezés jelentése a következő: egy tárgyra rögzíteni az elmét (desa-bandhas cittasya dharana).
A Kurma Purana azt mondja, hogy a dharana az, amikor az elmét 12 másodpercig szilárdan egy pontra rögzítjük. Tizenkét ilyen dharana egy dhyana (144 másodperc), és tizenkét ilyen dhyana a samadhi.
Mahanidhi Swami: Art of Chanting Hare Krsna, 142. oldal