
... ahogyan a Szent Név napjának első sugarai felragyognak a szívben, vagyis a sértés nélküli éneklés megjelenése kezdetén minden bűnös visszahatás eltűnik!
Vraja Bihari dasa: Love or Peace
In: yogaformodernage.com

... ahogyan a Szent Név napjának első sugarai felragyognak a szívben, vagyis a sértés nélküli éneklés megjelenése kezdetén minden bűnös visszahatás eltűnik!
Vraja Bihari dasa: Love or Peace
In: yogaformodernage.com

Śrī Caitanya Mahāprabhu az Úr Szent Nevének, a Hare Kṛṣṇa mahā-mantrának a transzcendentális dicsőségét magyarázta, egy szerencsétlen diák pedig azt mondta, ez csak a śāstra túlzása azárt, hogy az emberek elfogadják a Hare Kṛṣṇa mantrát. Így értelmezte a diák a Szent Név dicsőségét, s ezt artha-vādának nevezik, ami az Úr Szent Neve lótuszlába ellen elkövethető tíz sértés egyike.
Śrīla Prabhupāda: Magyarázat
Śrīla Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī: Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 17. fejezet, 73. vers

"... mivel az emberek általában természetükből adódóan rossz szokások rabjaivá válnak és a testhez főződő kapcsolataik miatt képtelenek koncentrálni, a nagyszerű látnokok, mint például Nārada és mások néhány szabályt léptettek életbe a mūrti-imádatra vonatkozóan azért, hogy e rossz szokásokat és a koncentráció hiányát csökkentsék. [...] Akiben viszont ezek a hibák (testi és elmebeli rendellenességek) nem szembetűnőek, annak nincs szüksége avatásra."
Śrīla Jīva Gosvāmī: Bhakti-sandarbha
In: Bhakti Promode Puri Goswami Maharaja: Art of Sadhana
145-146. oldal

Meg kell jegyezzük, hogy az anyagi világban minden szenvedésünk, kifejezetten pedig a betegségeink a korábbi bűnös tetteink eredményei. És minden bűn közül a tiszta bhakta ellen, az irigység miatt elkövetett tetteket rendkívül súlyosnak tekintik. Śrī Caitanya Mahāprabhu azt akarta, hogy Gopāla Cāpāla megértse szenvedésének okát. Bárki, aki az Úr Szent Nevének terjesztését végző tiszta bhaktát zavarja, biztos, hogy meg lesz büntetve, mint Gopāla Cāpāla. Ez Śrī Caitanya Mahāprabhu tanítása.
Śrīla Prabhupāda: Magyarázat
Śrīla Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī: Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 17. fejezet, 51. vers

...haya, sadā nāma-aparādhā. Többnyire csak nāma-aparādhāt követsz el, mert nincs meg a sādhuk társasága. A sādhu-saṅga nélkül, még ha énekled is a Szent Nevet, az csak néhány betű lesz.
Jagadānanda Paṇḍita: Prema-vivarta
In: Haladhara Swami: Śrī Śikṣāṣṭaka szeminárium
2018. november 6., Vṛndāvana

Amikor az Úr Caitanya az mondja, tṛṇād api su-nīcena taror iva sahiṣṇunā, akkor arra utal, hogy az embernek az anyagi életfelfogás fölé kell emelkednie. Ha valaki teljesen megértette, hogy nem az anyagi test, hanem egy lélek, akkor még egy alacsony rendű személynél is alázatosabb, mert lelkileg emelkedett helyzetben van. Az ilyen alázatosságot, amikor az ember a fűszálnál alacsonyabb helyzetben lévőnek gondolja, magát nevezik su-nīcatvának, s amikor egy fánál is béketűrőbb, az a sahiṣṇutva. Amikor pedig valaki odaadó szolgálatot végezve nem törődik az anyagi életfelfogással, az az amānitva, az anyagi tisztelet iránti közöny. Az ilyen bhaktát māna-dának nevezzük, mivel készen áll arra, hogy késlekedés nélkül megadjon minden tiszteletet másoknak.
Śrīla Prabhupāda: Magyarázat
Śrīla Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī: Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 17. fejezet, 44. vers

Aki szerencsés, az megingathatatlan hitet fejleszti ki a sādhuban, a Guruban és a śāstrában. Ez a lelki életünk alapja. A lelki életünk alapja! Valaki mondhatja azt, hogy: „Én énekelem a Hare Kṛṣṇa mahā-mantrát!”
De ez lehetetlen. Te csak betűket énekelsz.
Jagadānanda Paṇḍita: Prema-vivarta
In: Haladhara Swami: Śrī Śikṣāṣṭaka szeminárium
2018. november 6., Vṛndāvana