A jó japa egyik mércéje az, hogy a tizenhat kör befejezése után még többre van ízünk! Ha nem így érezzük, meg kell vizsgálnunk, hogy miért nem.
Candramauli Maharaja facebook post
2022. március 15.
A jó japa egyik mércéje az, hogy a tizenhat kör befejezése után még többre van ízünk! Ha nem így érezzük, meg kell vizsgálnunk, hogy miért nem.
Candramauli Maharaja facebook post
2022. március 15.

Az emberek általában nem értik, hogy valójában mi is jelent az éneklés és a tánc. A hat Gosvāmīk bemutatásakor mondja Śrī Śrīnivāsa Ācārya: kṛṣṇotkīrtana-gāna-nartana-parau – nem csak az Úr Caitanya Mahāprabhu és a társai, a Gosvāmīk mutatták be ezt az éneklést, hanem a következő generáció is követi Őket. A Kṛṣṇa-tudat mozgalma is ugyanezt az elvet követi, ezért mindössze az éneklés és a tánc által mindenhol a világon igen jó visszajelzéseket kaptunk. Azt viszont tudni kell, hogy ez az éneklés és a tánc nem tartozik az anyagi világhoz. Igazából transzcendentális tettek, s minél többet végzi valaki, annál inkább megízlelheti az istenszeretet nektári ízét!
Śrīla Prabhupāda magyarázat
Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 7. fejezet, 22. vers

Egyszer volt egyi igen karizmatikus barátom, akit Lorenznek hívtak. Amikor barátok lettünk, mindkettőnk számára nehéz volt, mivel mindkettőnk erős elmével és személyiséggel rendelkezik.
Egy ponton megértettem, hogy ha Lorenz barátja akarok lenni, akkor abba kell hagyjam, hogy azt erőltessem, csak az a jó, ahogy én gondolom.
Aztán elkezdtem megkedvelni őt. Nagyszerű személy volt, olyan, aki mindent megtett a barátaiért. Az a fajta barát, akit hajnali kettőkor is felhívhattál, hogy hozzon neked orvosságot a gyógyszertárból.
A sādhana-bhakti is ilyesmi, egy időre sorold magad a második helyre, csinálj valami nagyon önzetlen dolgot, egy āratit, főzz a bhaktáknak, tegyél valamit csak Kṛṣṇáért! Miután így teszel és megtudsz többet Kṛṣṇáról, hogy milyen is Ő, hogyan öltözik, mit szeret, mit nem szeret, akkor elkezded megkedvelni!
És ekkor majd az éneklés könnyűvé válik!
Śacīnandana Swami: Curing Resistance To Chanting The Holy Name
In: Saranagati Newsletter 130. szám, 1. oldal

... Kṛṣṇa elfogadta, hogy Yaśodā anya fia legyen, ezért Yaśodā-nandana a Neve. Elfogadta Vasudevát, Nanda Mahārāja apjának, ezért Nanda-nandanának, Vāsudevának vagy Devakī-nandanánk nevezik. Kṛṣṇa Arjuna szekérhajtójaként cselekedett, így Pārtha-sārathi a Neve. Kṛṣṇa Neve a bhaktáihoz és a cselekedeteihez kapcsolódik, ilyen Kṛṣṇa Neve!
Śrīla Prabhupāda: Érkezési lecke.
1975. március 20., Kalkutta

Kérdés: Tudunk valamit tenni azzal az ellenállással szemben, ami nem teszi lehetővé, hogy a Szent Nevet beengedjük?
Sacinandana Swami: Vannak bizonyos részek bennünk, amik még mindig ellenállnak Kṛṣṇának, mert tudják, hogy mindent el fog venni és arra a trónra ül majd, amit most az egótok foglal el.
Ez az ellenállás pedig akkor fog megszűnni, amikor elkezditek Kṛṣṇát kedvelni.
Śacīnandana Swami: Curing Resistance To Chanting The Holy Name
In: Saranagati Newsletter 130. szám, 1. oldal

Teheránban a Hare Kṛṣṇa mantra énekléséről beszéltem. Caitanya Mahāprabhu azt mondja, sok Név létezik. Nāmnām akāri bahudhā nija-sarva-śaktiḥ. Elégedetté tettem a mohamedán hallgatóságot, amikor azt mondtam nekik: „Az Allah Nevet is énekelhetitek. Nem kell szükségszerűen a Kṛṣṇa Nevet énekelnetek, énekelhettek bármilyen Nevet, ami a Legfelsőbb Urat jelzi.”
Śrīla Prabhupāda: Érkezési lecke.
1975. március 20., Kalkutta

kṛṣṇa-nāme bhakta kabhu jaḍa-buddhi kare nā
anartha nā gele nāme rūpa dekhā deya nā
Egy hiteles bhaktának sosincs Kṛṣṇa Szent Nevéről anyagi elképzelése. Ha az odaadó szolgálatot akadályozó félreértései nem lesznek elkergetve, számára a Szent Név soha nem fogja felfedni az Úr valódi formáját.
Śrīla Bhaktisiddhānta Sarasvatī Ṭhākura: Prākṛta Rasa Śata Dūṣaṇī
Magyar fordítás: Śrī Kṛṣṇa Kathāmṛta Bindu 42. szám