Harmadik sértés: nem engedelmeskedni a lelki tanítómester utasításainak.
"Senki nem gondolhat úgy az acaryara, a gurura, hogy Ő egy közönséges emberi élőlény, Ő mat-svarupa, Ő az Úr Krsna megnyilvánulása, és minden félisten a guru személyében jelen van.
gurute abagyan jar tar aparadh
se aparadhe tar haye braktibadh
gurute achala sraddha kare jei jana
suddha nama bale pai se permadhan
sad-guru prati jei abagya achare
se papista aparadhi sarbatra samsare
sad-guru apsaradh ati bhayankara
ehi aparadhe nasta hoya deva nara
A sastraban az áll, hogy tiszta bhaktit, odaadást kell Krsna és ugyanígy a guru felé is kifejleszteni. Azok, akik ilyen vegyítetlen odaadást alakítottak ki Krsna és guru felé, nagyon könnyen megkapják a tiszta odaadást, a suddha-bhaktit. Ők nagyon könnyen haza fognak menni, vissza Istenhez. De mindenkinek nagyon-nagyon gondosan kell elfogadnia a sad-gurut, egy hiteles gurut, aki Krsna tiszta bhaktája. Ahogyan a sastra mondja: suddha bhakte layivena guru rupe basi, egy tiszta bhaktát fogadj el gurunak, lelki tanítómesternek. Mielőtt valaki elfogadna egy gurut, nagyon óvatosnak kell lennie, mert különben be lesz csapva; egy csalót vagy egy képmutatót fog elfogadni."
Gour Govinda Maharaja: Nama Aparadha and Jiva Tattva, 4-5. oldal