A második nāmāparādha a következőképp van jellemezve:
śivasya śrī-viṣṇor ya iha guṇa-nāmādi-sakalaṁ
dhiyā bhinnaṁ paśyet sa khalu hari-nāmāhita-karaḥ
Az anyagi világban Viṣṇu Szent Neve minden tekintetben kedvező. Viṣṇu Neve, formája, tulajdonságai és kedvtelései mind transzcendentálisak, és az abszolút tudást alkotják. Ezért ha valaki megpróbálja az Abszolút Istenség Személyiségét elválasztani az Ő transzcendentális Szent Nevétől, formájától, tulajdonságaitól vagy kedvteléseitől, azokat anyaginak tekintve, az egy sértés. Ehhez hasonlóan azt gondolni, hogy az Úr Śiva neve ugyanolyan jó, mint az Úr Viṣṇu Neve, más szóval azt gondolni, hogy az Úr Viṣṇu illetve más félistenek Isten különböző formái, s így egyenlőek Viṣṇuval, az szintén istenkáromlás. Ez az Úr Szent Nevének lótuszlába ellen elkövethető második sértés.
Śrīla Prabhupāda: Magyarázat
Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 8. fejezet, 24. vers